Kedves Tanulóink!
ÚJRA A KORMÁNY MÖGÖTT
ÚJRA INDULNAK A VIZSGÁK
Nagyon fontos, hogy az alábbiakat be kell tartanotok:
                                Mindenki a saját oktatójával egyeztessen a következő forgalmi óra időpontjáról!
                                A forgalmi órákon kötelező a MASZK és a KESZTYŰ viselése, azt hozzatok magatokkal! Ha ez hiányzik, az oktató megtagadhatja az óra megtartását! Mindannyiunk érdeke, hogy a védekezés szabályait betartsuk, kérjük ezt vegyétek komolyan!‼
                                Ezen a héten a korábban megszokott nyitva tartással 8-14 óra között várunk titeket!
Türelmüket és megértésüket köszönjük, vigyázzunk magunkra és egymásra!
Kecskemét, 2020. május 06.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Műszaki Pedagógiai Tanszék Pedagógus Továbbképzési Szakcsoport felnőttoktatási szakértő szakirányú továbbképzési szak
Tanulói szervezet-e a Kiskun Autósiskola?
Készítette: Bári István
Értékelte: Dr. Kálmán Anikó
 adjunktus
Tanuló is, meg szervezet is; hogy milyen mértékben tud szervezet lenni, azt célom az alábbiakban - nem túl mélyrehatóan ? elemezni.
 Célom továbbá, hogy megfeleljek ezzel a dolgozattal Dr. Kálmán Anikó adjunktusnak. Célom továbbá, hogy ha ?a mi szakmánkból? valaki elolvassa, számára kellő képpen gondolatébresztő legyen. 
 Eszközként dolgozatomhoz mellékelem autósiskolánk multimédiás konzultációs CD-jét bemutatkozás képpen. 
 Nézőpontom a tanulóé, a diáké, aki megpróbál kívülről szemlélni egy 50-60 szakoktatóval különféle szerződéses viszonyban lévő Bács-Kiskun megye 14 városában oktató, évente a mopedtől a szaktanfolyamokig közel 5000 főt vizsgára felkészítő autósiskolát. Nem nézőpontom ebben az összefüggésben, hogy vezetője vagyok ennek a szervezetnek. Megpróbálom elkerülni azokat a nézőpontokat, melyek ítéletalkotásra ösztönöznének.

Szervezet-e a Kiskun Autósiskola?
?A szervezet emberek olyan csoportja, amelyet a közös érdekek fűznek össze. Bármilyen po-litikáról, bármilyen hatalomról, bármilyen szervezetről legyen szó, mindig érdek húzódik meg mögötte, függetlenül attól, milyen világmegváltó ideológiába egyenek csomagolva.? 
 Saul Alinsky
Igen, szervezet. Szervezet, továbbá a gazdasági törvény szerint is. Egy korlátolt felelősségű társaság az összes tartozékaival együtt a szó jogi értelmében az IM tárca szabálya szerint. Szervezet a munkaügyi tárca szabályai szerint is, de az itteni jogszabályok szerint bármikor megkérdőjelezhető volna a léte; ?kényszervállalkozó-gyanús? elemekkel van szerződéses kapcsolata. Szervezet az OM tárca szerint is, hiszen akkreditálta a szervezetet, és a programja-it is ? díj ellenében -. Szervezet a GKM szerint is, hiszen lajstromba vette, mint autósiskolát, és miniszteri rendeletben szabályozta oktatói számára, hogy mikor kel fel a nap. Továbbá tág keretek között megfogalmazta az autósiskola fogalmát: iskola a 60-80 fővel szerződéses vi-szonyban lévő saját tanteremben, és saját tanpályán oktató is, és az 1 fő szakoktató a csomag-tartójában hordott bójákkal, és bérleti szerződésekkel. Szervezet a BM szerint is, hiszen a bal-eset-megelőzés területén kommunikál az autósiskolákkal.
?Aki két urat szolgál, az egyiknek hazudni kényszerül. (Az is ismert, hogy ha egy disznónak két gazdája van, hamarosan éhen döglik.)? 
 Lee Wallek
Szervezet vagyunk a PM számára is, hiszen az árbevétel után kiírja az adók százalékát.
Tanuló-e a Kiskun Autósiskola?
 Tanul. Tapasztal, információt, készségeket sajátít el külső és belső motivációk hatására erőfe-szítést igénylő tudatos tevékenységet folytat, tanul.
 
A tőkékhez való viszonyát tekintve:
 
Szervezeti formáját tekintve
Szabályokhoz való ragaszkodás szintjén:
 
Viszony a kreativitáshoz.
Viszony a teljesítmény-értékeléshez, megbecsüléshez.
Viszony az információs rendszerekhez, az információ-áramláshoz.
Viszony a tanuláshoz.
Az intenzív képzés eredete a II Világháború amerikai hadserege, ahol sok katonát rövid idő alatt kellett megtanítani idegen nyelvre. Nagyon erősen a kulcsmonda-tokra korlátozták őket, és sikerült. 
 A mai magyar autósiskolák intenzíven a vizsgára treníroznak. Biztosan, senki nem gon-dolja komolyan, hogy 6-9 órában a KRESZ-t meg lehet tanítani. Úgy, hogy még a fondorlatos Tesztkérdéseket is helyesen oldja meg a ?képzésben résztvevő?. 
 Itt intenzív trenírozás folyik a tesztlapra, vizsgára. A sikeres vizsgával 17 esztendős ma-gyar úrvezető ? ha hölgy, akkor átlag 72 évig, ha férfi, akkor átlag 68 éves koráig jogosultsá-got szerzett a közlekedésre a közutakon. 
 Számoljunk, s egy-két tényt említsünk meg: 
 72 - 17 = 55 év
 68 - 17 = 51 év-re ki lettek képezve közlekedésben való részvételre.
 
 Mi történt az elmúl 51-55 évben?
Nem kellene-e az úrvezetőknek is megadni a továbbképzés lehetőségét? Pl. ?közlekedési ma-gatartás-formálása? tréning formájában. ?technikai kezelés? tréning formájában. Támogatot-tan, és pályázhatóan. 
 Manapság érzékelhetően hasonló gondokkal küzdhet közlekedés területén egész Európa. Az állandó változás a közlekedés területén is érvényes, ideje van a képzéseket megújítani, a meg-újítást pedig támogatni. Támogatni a szállítmányozók, a flottát üzemeltetők, és az autósisko-lák ez irányú törekvéseit. Pl.: tréningpályák építésével.)
1. Hatalmi játszmák nincsenek, ha vannak a hatalmi törekvések az egészséges versenyszellemen belül maradnak. 
 2. A vezetők vezetőség koordinál, szervez, fontos a szinergia, hangsúly az infor-mációk, ismeretek napra készségén van. Konfliktus kezeletlenül nem marad.
Viszony a változáshoz, a stabilitáshoz. 
 1. A stabilitás, mint a kezdeti állapot megismétlése nem cél. A stabilitás mint egy magasabb szinten létrejött harmónia, egyensúly, az igen, az cél! A hamis har-mónia, elfojtott indulatokkal, nem cél. Az uniformizálás nem cél. 
 2. Ellenben, cél a gyors alkalmazkodás a változáshoz, s maga a változás. Akadá-lyai viszont ennek is vannak. Ha a változást a képleténél fogjuk meg: Változás akkor jön létre, ha: az
A változásnak megvan a reménye.
A változás továbbra is cél.
Befejezés. Következtetések: